Examensarbete

FASEN vad svårt det ska vara med koncentrationen då!? Åter igen konstaterar jag att jag är en utpräglad kvälls/nattmänniska - på kvällen och natten har jag hur lätt som helst att koncentrera mig men nu på dagen går det verkligen inte alls. Fasen att skolan är stängd fram till efter nyår - det är mycket lättare att arbeta där.

Skriver mitt examensarbete om hur våld inom familjen påverkar bedömningen av en förälders lämplighet som vårdnadshavare. Uppsatsen utgörs till stor del av en jämförelse mellan lagstiftningen på området och hur domstolens praxis ser ut. Just nu känns det dock mest som en upprapning av lagtext, förarbeten och rättsfall - det känns inte direkt som det är så mycket egen text. =/ På 67 sidor (inklusive framsida, innehållsförteckning och alla andra "icke-text"-sidor har jag petat in knappt 110 fotnoter.. Det kan ju vara ett tecken i sig.. =)

Om knappt två och halvt dygn ska arbetet in. Jag har lite kvar, framför allt analysen är essentiell att få klar snart. Sitter just nu och filar på kapitlet om riskbedömning och ska sedan sätta mig och kommentera 18 stycken hovrättsdomar. Måste försöka få tag på någon som kan tänka sig att översätta sammanfattningen till klockren engelska åt mig sedan också..

Innehållsförteckning på tre sidor - jo, jag tackar jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0