Julkalender pt 4

4 december är snart till ända. Dagen har spenderats på Juridicum för att arbeta med uppsatsen.
Bestämde mig för att jag var tvungen att ha någon att tugga på när jag sitter i skolan och pluggar och skriver, så köpte en påse Beef Jerky igår.. Världens bästa snacks - torkat kött. Högt proteininnehåll och ganska lågt i kalorier och dessutom jäkligt gott.

Kommer in och sätter mig tillrätta vid datorn, öppnar påsen och tar en första bit.. Den var torr och tråkig, inte alls som de brukar vara. Tar en andra bit, den hade mer rätt konsistens, men något var ändå skumt. Tar en tredje bit, och när den är nästan i munnen så ser jag att den ser konstig ut. Tittar lite noggrannare på den och inser efter en liten stund att den är alldeles möglig. Sååå jävla äckligt. Mådde skitdåligt och har kräkts en hel del. Vet inte om det är för att jag fått i mig mögel eller om det bara är av att jag var så äcklad.

Gick till affären med den igen, fick pengarna tillbaka. Tjejen i kassan blev också rätt äcklad, utan att ens äta av det, men förklarade att hon tyvärr inte kunde göra något mer än att ge mig pengarna tillbaka. Däremot ska jag tillbaka imorgon och prata med butikschefen och den ansvarige för delikatessen, så får vi se vad mer för kompensation jag kan få.

Dagens önskelistspunkt är högtalare till min iPhone. Jag har ingen musikanläggning hemma, utan måste använda datorn vilket inte alltid är så roligt. Hade varit kul att kunna ha musik igång utan att behöva dra igång datorn. Så - ute efter någon form av dockningsstation till iPhone (har en 3Gs) med högtalare. Kommer att stå på samma plats, så behöver inte vara batteridriven eller så, sladd funkar alldeles utmärkt. Enligt planen ska den stå placerad i min bokhylla, och får därför inte vara större än 33x33 cm.

En exempelbild

Nu dags att sova, morgondagen skall spenderas i hovrätten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0