vecka 44

Revidering av mitt beslut i förra inlägget - mina inlägg kommer att skrivas på måndagarna istället, eftersom dessa för det mesta är mindre stressiga än fredagarna.. Dessutom kan man då sammanfatta en hel kalendervecka istället för en konstigt bruten vecka fredag-fredag

Funderingarna/målsättningarna inför den gångna veckan var:
- plugga klart
- göra tentan (se till att få facking godkänt på den nu!)
- delegatsamling inför förbundsstämman
- köra och lämna av mamma i Ystad inför resa
- åka till Sjöröd för sista gången i år
- förhoppningsvis få svar på hur det gick med intervjun!

måndagen var det dags för möte med kuratelet på nationen, alltså de som leder nationens arbete. Jag som styrelseledamot sitter med på deras möten lite då och då för att få en uppfattning om huruvida allt är på banan eller inte och hur det funkar för det. Alla rapporter den här gången visade på att de har bra grepp på arbetet och det mesta verkar flyta på - härligt!
På kvällen var det dags för delegatsamling inför förbundsstämman. Vi gjorde upp arbetsfördelning och diskuterade en del frågor en extra gång. Känns som en härlig samling människor att åka till Borås med! Dessutom fick jag lite tid att gosa med min fantastiske brorson!

Viktor och faster!


När jag kom hem på kvällen fick jag dessutom ett underbart härlig besked - jag har gått vidare i rekryteringsprocessen till kriminalvårdsutbildningen. På onsdag är det dags att genomföra intervju tre, på Rekryteringsmyndigheten (gamla Plitkverket) i Kristianstad. Dags för ny tumhållning alltså!

Tisdag och onsdag gick mest åt till att plugga. Eller ja, försöka plugga i alla fall. Jag har fortfarande, efter ett antal år i skolbänken, inte riktigt lärt mig hur man gör. Men men.

I torsdags skulle jag ha kört mamma till Ystad för att lämna av henne. Dock kände jag att jag behövde plugga den dagen också, så vi löste det på annat sätt. På kvällen satt jag så klart bänkad och klistrad framför TVn och kollade på Robinson. Jublet och glädjen visste inga gränsen när Hanna blev kvalificerad till finalen - way to go girl!

Så kom fredagen, och det var dags. Upp tidigt, packa ihop alla saker jag behövde och så cykla till Sparta. Som vanligt förstår jag inte varför människor har ett starkt behov av att ha högklackade skor som låter sååå jävla mycket när de går genom salen, eller hur ofta folk verkligen måste kissa - oftast de som ha de mest ljudliga skorna. Den här gången hade jag i alla fall öronproppar med mig, det var en livräddare. Tentan gick nog helt okej, förhoppningsvis klarade jag den den här gången. Lite imponerad över att en av frågorna avhandlade Khadaffis fall och graden av folkrättsligt korrekt beteende i samband med hans död. Efter tentan var det jäkligt snabbt hem och byta väska för att äntligen åka ut till Sjöröd igen - sista gången för i år! Det avhandlas dock i ett eget inlägg!

Veckan som kommer:
- minst tre träningspass!
- besöka farfar
- fest med källarmästarordern här i Lund
- tredje och sista intervjun!
- middag med Vicky och Stefan
- höstgasque med nationen
- brunch med Wermlands Nations Vänner
- Gåsmiddag i Kattvik med familj och vänner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0