Vecka 45

Målsättningarna inför veckan var:
- minst tre träningspass!
- besöka farfar
- fest med källarmästarordern här i Lund
- tredje och sista intervjun!
- middag med Vicky och Stefan
- höstgasque med nationen
- brunch med Wermlands Nations Vänner
- Gåsmiddag i Kattvik med familj och vänner

De tre träningspassen sket sig. =(
Farfar blev besökt, ett riktigt skönt besök. Satt och pratade med honom i nästan tre timmar. Han var visserligen trött och lite deppig, men vi pratade om en massa bra saker. Kändes skönt!

På tisdagen var det dags för fest med Tiburtius, källarmästarordern. Iförd den traditionella togan, komplett med medaljer, bälte, romersk frissa och jesussandaler tog jag cykeln till AF där tillställningen skulle äga rum. Som traitionen bjuder hölls första delen av tillställningen i bastun, en jäkligt varm bastu allra längst upp i AFborgen. Sjukt najs med utsikt över Lunds takåsar åt två håll. Efter bastun utfördes vissa uppdrag till Lundaspexarnas förtret och sedan var det dags för sittning med mat och obegränsade mängder alkohol. Middagen intogs hos Edilen, i Lunds kanske häftigaste lägenhet. Han bor i en lägenhet på översta våningen i AFborgen, en lägenhet med två plan där det översta är ett runt representationsrum. Så jäkla najs! Liksom Edilen himself. Som sagt var det obegränsat med alkohol, något jag valde att avstå ifrån då det dagen efter var dags för....

...tredje och sista intervjun! Tog bilen upp till Kristianstad och Rekryteringsmyndigheten där alla slutintervjuer för uniformsyrken äger runt - alltså militären, polis, tull, kriminalvård, brandmän och en del andra. Fick börja med ett personlighetstest med 185 frågor. De första 160 var av typen "Jag hade hellre varit musiker än tekniker" eller "När jag ska på semester planerar jag hela semester innan det är dags att åka" där man fick välja om det stämde eller inte. De sista 15 var frågor för att testa slutledningsförmåga, några talföljder, några där man skulle välja vilket ord som inte passade in och sådär.
Efter testet var det dags för psykologsamtalet. Här fick vi gå genom vårt personlighetstest och så pratade vi massor om allt och ingenting. För min del handlade det mycket om uppväxten med skilda föräldrar, olika saker som hänt under barndomen och det faktum att personlighetstestet visade att jag var slarvig. Jag tror och hoppas att jag lyckades förklara för henne på ett trovärdigt sätt att jag visserligen är jäkligt slarvig som privatperson, men att jag aldrig slarvar med saker som är viktiga för mig - så som jobbet. För fasen, jobbet tar jag dead serious. Samma sak - jag är ganska mycket av en tidsoptimist och kommer mer än sällan försent till saker och ting, men jag har varit sen till jobbet EN gång, och det var för att min buss pajade på motorvägen på väg till jobbet. Hon sa att hon trodde på mig, men vi får väl se. Ska få besked i slutet av november, början av december.

På torsdagen var det dags. Vicky och Stefan kom över på middag, med varsin fantastisk present. Stefan lagade min diskmaskin som sedan i somras mest har fungerat som ett ganska otympligt och opraktiskt diskställ. Sjukt störigt, men nu är den fit for fight igen. Vicky kom med en lite annorlunda present..

Tant Rut - min nya kärlek!

Så var det officiellt - jag är numera kattägare. Vicky har varit jourhem till sex små kattungar som räddats undan en kall och mörk vinter utomhus och nu var det dags att hitta nya hem. Jag har länge velat ha en katt och fastnade direkt för Rutan. Alla kisarna var väldigt skygga och hade aldrig sett människor innan de blev omhändertagna, men Vicky har med sitt fantastiska sinne för djur fått de flesta av de sex att våga sig fram och bli klappade och matade. Även om Rut fortfarande är relativt skygg så kryper hon fram allt som oftast och vill bli kelad med. När hon väl är okej med att bli klappad får man på fan om man slutar, men däremellan tycker hon fortfarande bäst om att gömma sig under sängen eller bakom soffan. Men det kommer nog!

På fredagen var det dags för höstgasque. Jag hade köpt en ny, jäkligt knallrosa, klänning - inte alls i min stil. Men den var perfekt. Kände mig fantastiskt snygg, och lite halvspansk med mitt nya mörka hår till. Hade en fantastiskt trevlig kväll och festade med både gamla och nya vänner. Hade ett superhärligt samtal med herr Birgersson, som för övrigt höll en superbt tal till hösten och lyckades dessutom locka med både Pär och Eva Omling på att faxa med oss! Grym kväll, även om jag höll mig relativt nykter.

Dagen efter var det nämligen dags att sätta sig i bilen igen och köra till sommarstugan. Det var dags för gåsmiddag, denna gång dock utan gås. Istället blev det tupp, både grillad och rökt sådan, tillsammans med en massa härliga tillbehör och allt trevligt sällskap. På söndagen var det sedan dags för att vinterbona huset och stänga ner det för säsongen med allt vad det innebär. Kändes lite sorgligt att lämna det, men samtidigt fantastiskt att veta att nästa år så är det dags igen!

Veckan som kommer då?
- Styrelsemöte, näst sista för mig
- Jobba ett långpass på jobbet
- Skriva alla beskrivande delarna i examensarbetet
- Gymma minst två pass
- Åka till förbundsstämman i Borås

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0