LOTS, Sjöröd och 998 schweizare

Jag har ju sommarlov från skolan sedan ett bra tag tillbaka. Sommarlovet spenderas med att jobba på fängelset, i vanlig ordning. Sedan två dagar tillbaka så har jag semester från jobbet. Semestern från jobbet spenderas däremot nere på Sjöröd, Sveriges kanske vackraste lägerområde, med att rodda läger för en jäkla massa scouter. Lokaltidningen har skrivit en artikel om det hela.

Igår anlände 998 scouter ifrån Schweiz som ska spendera 3 dagar här på Sjöröd innan de drar vidare till Rinkaby för World Scout Jamboree under 10 dagar. Dessa skulle egentligen ha bott hemma hos svenska familjer på Home Hospitality, för att uppleva svenskt familjeliv och så. Istället får de uppleva svenskt lägerliv lite extra.

Igår samlades alla för ett möte, vi vet dock inte riktigt vad det handlade om, eftersom vi inte pratar vare sig franska, tyska eller italienska. Däremot passade Patrik på att göra en snabb film för att se hur många de faktiskt var.


(Lyckas inte bädda in filmklippet...=/)

Sitter just nu i programexpeditionen där vi delar ut olika grejjer till dem som de kan sysselsätta sig med - bollar, pilbågar med måltavlor, frisbee och så vidare. Dessutom är ett gäng iväg på promenad ner till havet och ett gäng är ute i skogen och vandrar.

Själv har jag drabbats av någon tradig förkylning de luxe - halsont med äckelsegt slem som smakar sött och äckligt, igentäppt näsa som vägrar ge sig - samtidigt som den rinner som en läckande kran, värk i bihålorna och huvudvärk och feber från och till. Jag har varit vuxen nog att avstå från bastu och badtunna och faktiskt också gått och lagt mig ett par gånger. Gick och la mig klockan 19 igår och fick nästan 12 timamrs sömn, borträknat de gånger jag vaknade med halvpanik för att jag inte kunde andas då halsen var igenkloggad. Så, håll tummarna för att det försvinner snabbt, på torsdag kommer våra riktiga deltagare och då är jag ansvarig för specialmaten för 600 personer! Huvudet behöver vara liiiite klarare då än nu. =D

Kommentarer
Postat av: Mandy

gillar du musik? jag driver en musikblogg där jag låter mina läsare följa min kamp i musikens hårda värld. jag behöver ofta feed back på nytt material - välkommen förbi xxx

2011-08-02 @ 11:24:35
URL: http://mandybeem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0