Julkalender pt 7

Jag har ju sedan snart två år min älskade systemkamera. Dock hade den behövt lite komplettering för att kunna fungera optimalt...

För det första är det objektivet jag har ganska ljuskrävande. Det vill gärna ha mycket ljus för att inte få extremt mörka bilder vid kortare slutartider. Och eftersom jag är darrhänt som ett halvt äldreboende (eller i alla fall tillräckligt för att bilderna ska bli suddiga) så är det svårt med långa slutartider. Därför önskar jag mig ett stativ till min Nikon 3000.

Allra helst vill jag så klart ha ett stativ med alla funktioner man kan tänka sig - kulleder och grejjer. Men viktigt är framför allt att det är lätt och smidigt att ha med sig. Däremot ÄR det ju sjukt bra om det har ett kulledat huvud, så att man kan vinkla kameran på alla möjliga håll.

Enbart ett exempel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0