Jullov

Sådär.. Det blev inte en 24luckors julkalender, examensarbetet fick faktiskt gå före. Men det blev ett jullov i alla fall - från klockan 16 den 22/12 till och med idag har det varit jullov. Imorgon är det dags att dra igång igen och ta ett sista ryck så att uppsatsen kan bli klar och inlämnad till handledare. Som tur är har jag en fantastisk handledare som stöttar mig och är sjukt flexibel. För att jag ska hinna bli klar i tid har hon själv föreslagit lösningen att jag får lämna in mitt arbete senast klockan 23.59 den 31/12. Sedan läser hon under natten och ger mig kommentarer och feedback till tidig förmiddag. Sedan har jag en knapp vecka på mig innan det ska lämnas in slutgiltigt den 6/1 och sedan redovisas den 13/1. Så jäkla skönt det ska bli att det blir klart! Sedan är det bara sista tentan kvar på den här utbildningen, men innan den skrivs ska jag påbörja nästa. Äntligen blir det dags - den 23/1 börjar jag mitt nya anställning och min nya utbildning. Tänk; vara student men ändå få lön, man kan ha det sämre!

Men ja, jullovet då. Den 22e åkte jag och bästaste Johan till IKEA för att handla lite julklappar och umgås. Som alltid jäkligt roligt och skönt att vara med honom, vad hade jag gjort utan min Johan? Dagen efter blev det julklappsshopping på egen hand. Lämnade katten i moderns ömma vård och snodde bilen! =D Julmiddag med båda bröderna, svägerskan och lillfisen blev det också! Spenderade slutet på kvällen med att göra årets julnaglar.

 

Baslack från F.O.B, detaljer målade med lack från Depend och Kiss främst.


Julafton spenderades som vanligt hemma hos pappa med hela tjocka släkten. Eller ja, äldsta brodern, svägerskan och min brorson firade på annat håll, men annars var alla där! Återigen slås jag av tacksamhet för hur mina föräldrar skött skilsmässan - vi har aldrig behövt ha dåligt samvete, slitas mellan två läger eller åka land och rike runt för att fira med dem. De firar helt enkelt julen tillsammans! Ovanligt, men å så underbart! (Och ja, de köper till och med julklappar till varandra..=D) Den bästa julklappen stod dock kusinen för!


Det fantastiska julbordet - både klassisk och vegetarisk variant!


Juldagen blev en tråkigare historia. Den skulle också firats med släkten, men Rut slank in under golvet till uterummet. Dagen, kvällen och delar av natten spenderades därför med olika varianter att försöka locka fram henne igen. Lockrop, kladdmat och allt annat var fruktlöst, katten vägrade att visa så mycket som ett morrhår ändå. Först tredje omgången mat gav resultat, då kom hon fram och hoppade in i uterummet igen - det var länge sen jag blev så glad! Så annandagen åkte vi upp till Göteborg för att fira med mammas del av familjen. Kalkonmiddag, en tredje julklappsutdelning och ett gäng omgångar UNO blev det.

Även Norman var glad att Rut var tillbaka!         Viktor öppnar sina första paket! Sjukt nöjd!


Kvällen har spenderats med att kolla lite på TVserier och att måla naglarna igen. De nya naglarna får dock ett helt eget inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0