Samtalet jag väntat på..

Idag kom det då äntligen. Samtalet jag väntat på sedan mitten av november.

Jobbet är mitt, och det känns så satans underbart! Äntligen! Inte bara att HA ett jobb och veta vad man ska göra när man är klar i skolan, även om det också är sjuuuukt skönt. Utan att ha just det här jobbet, ett jobb som jag verkligen gillar och trivs med och där jag känner att jag verkligen kan göra någon nytta. Ett jobb jag verkligen ville ha. DET känns fantastiskt!

Så, 23 januari börjar jag utbildningen. Ett par veckors teoretisk utbildning, sedan praktik. Sedan tillbaka till skolbänken igen och sedan en lång praktikperiod till. Troligtvis bedöms det dock att jag har tillräcklig högskoleerfarenhet så då är jag klar till sommaren och kan då få min fasta anställning - självklart under förutsättning att jag blir godkänd och inte gör bort mig under kursen!

Enda smolket i bägaren nu är ju den där tentan jag inte lyckades klara i början av månaden. Det innebär att min examen blir uppskjuten och dessutom att jag måste försöka ta tentan under tiden jag läser den nya utbildningen. Men vad fasen - det går ju det också!

Nu, tillbaka till refererandet av hovrättsdomar! Examensarbetet ska jag fan få godkänt i alla fall! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0