Fartfylld söndag

Söndagen blev en oväntat bra dag faktiskt. Helt oplanerad och tom, utom att jag hade BESTÄMT att jag skulle till gerdahallen, och innan dess var jag tvungen att köpa en träningsBH. Hade precis bestämt mig för att ta en promenad ut till Nova för att handla när F ringde och frågade om jag ville med och åka en tur på hojen. Efter ett avkrävt löfte att vi skulle hinna till Nova innan stängning och att jag skulle hinna till gymmet så gick jag glatt med på det! JÄKLAR vad jag  älskar att åka MC. Skräcken för svängarna, framför allt vänstersvängarna (och därmed hatobjektet rondeller...) sitter fortfarande i sen vi välte i Grekland 2004, men det gick bättre och bättre och emot slutet gick det riktigt bra - F sa till och med att det var jag som svängde en hel del av gångerna.
Det blev en tur Lund - Bjärred - Västra Karaby - Eslöv - Kävlinge - Stora Harrie - Nova - LCR och sen hem. Sååå jäkla najs och riktigt grymt väder.

Handlade en grym träningsBH och en najs tröja på Intersport på Nova - en inköpsrunda som också stod för både den största överraskningen på länge och det största klippet på ett bra tag. Var inne på Change och skulle handla en enkel vit BH. Precis som så många andra kvinnor så har jag haft fel BHstorlek innan jag kom till Change och fick en expert som provade ut en BH åt mig - inte fasen skulle jag ha 75B/C utan 70DD sist jag var där. Det kändes helt sjukt. Nu när jag har gått ner lite i vikt, och min vita BH dessutom har gått sönder, tänkte jag att jag skulle köpa nytt. Så sagt och gjort - in på Change. Plockade åt mig en 70DD igen och gick in i provrummet - för LITEN!?! Hur gick det till tänkte jag. Testade en 65DD istället, vilken var alldeles för liten. F fick gå och leta fram en 65E men den passade inte heller - jag fick dubbelbröst i den också. Expediten kom in och skulle mäta och kolla - 65 var alldeles rätt, men kupan höll hon med om var alldeles för liten. Hon hämtade en E till mig istället (snälla kom igen, JAG ha en E??) vilken till min stora chock och förvåning OCKSÅ vad för liten. Det hela slutade med att jag vägrade att gå längre upp än 65F - det fick funka  även om den också är liiite för liten. Eftersom den inte var så dyr så blev det dessutom två stycken likadana - till det facila priset av 319 kronor! =D Och jäklar - man fick mycket bröst för de pengarna kan jag lova - F sken som en sol!

Efter Nova övertalade S oss att vi skulle åka och kolla på hästhoppningen uppe på LCR - tydligen kör de tävlingen Lundahoppet hela midsommarhelgen. Så, för första gången i mitt liv har jag varit på en hopptävling live. Hästar är ena vackra djur ändå! Grabbarna var väl inte lika övertygade kanske.


Tyvärr hann jag inte stanna hela tävlingen ut, F körde mig hem så jag fick hämtat gymkläderna innan han skjutsade mig till Gerda. Det blev ett lite halvvilset pass i gymmet - lite löpning på bandet och sen lite maskiner. Körde benpressen på 3x10x80 kg, vilket jag är rätt nöjd med. Blev en del andra benmaskiner också, och så lite latsdrag och sådär. Testade den assisterade chins/dipmaskinen också, vilken kommer att bli en kär kompis i framtiden. Har som mål att klara minst en oassisterad dip och en oassisterad chin, helst innan sommaren är slut. Än så länge är det långt kvar, jag fick hjälp med nästan hela kroppsvikten igår och det var ändå tungt. Så är armarna mitt sorgebarn också...

Efter gymmet blev det en snabb vända hem - lite chokladmjölk på vägen (bästa återhämtningsmaten) och så lite köttfärsröra hemma. Passade på att måla naglarna hemma också - hade målat dem innan vi skulle ut med MCn, men lyckades paja det när jag drog på stövlarna, så tvättade bort allt innan vi åkte. Så, en snabb blå design och lite köttfärsröra (och en dusch såklart) senare så tog jag bussen upp till F som väntade med trevligt sällskap och grillning! Härligt att sitta  på balkongen även om det inte var skitvarmt ute längre.

På det hela taget en fantastisk dag, fylld med roligheter - framför allt för att ha varit helt oplanerad!



Som bonus bjuder jag på en äkta lundensisk, studentikos midsommarstång. Tillverkad av trädgårdsredskap och lite murgröna som beklädnad, pyntad med granndagisets leksaker, galgar samt julgranskulor modell större, ljussatt med en turkslinga och så såklart uppstöttad av 6 stycken tomma ölfat. Som krona på verket, eller stjärna i granen, användes en käpphäst! Har jag sagt att jag älskar den här stan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0