Jobbmåndag

Tja, för att inte hamna allt för långt efter så blir det två inlägg på raken här.

Vaknade äckligt tidigt, alldeles av mig själv. 04.45 var klockan då, och fem minuter kvar till väckning. Låg kvar en liten stund och smekte kinden bredvid min innan det var dags att glida ur sängen så tyst och försiktigt det går. Självklart gick det inte så bra, och även F fick vakna vid denna okristliga tid. Han hade dock valet att somna om.

Upp och på med uniformen, in med härlig musik i öronen och så ut genom dörren. Kan man få annat än en härlig morgon när man möts av det här?


Fortfarande sådär härligt morgondimmigt och otroligt friskt och lagom varmt i luften. Efter någon extra hejdåpuss och en rask promenad till busshållplatsen fick jag ytterligare en härlig scen framför mig i väntan på att bussen skulle behaga att dyka upp:




En på det hela fantastisk morgon. Fick också en härlig cykeltur till jobbet - enligt runkeeper (som dock säger att det är olika långt till och från jobbet fast jag cyklar samma sträcka..=)) så var det 5,64 km på 21.28 minuter, alltså ett tempo på 3:48 min/km. Helt okej för att vara måndag morgon, trots att måltakten är 3:35 min/km.

Fick ha en del möten med cheferna på jobbet idag, med tanke på en incident förra veckan, men allt verkar lösa sig till det bättre och jag försöker släppa det hela nu. Fick bra stöd från cheferna i alla fall, vilket var riktigt skönt.
Jobbet fick mig återigen att tänka på och uppskatta det lilla i det stora här i livet. Saker som vi tar helt för givet är inte alltid det - det gör mitt job väldigt klart för mig varje dag. Att inte själv få välja vem man ska få ringa, eller när det ska gå att ringa, själv bestämma vilket pålägg man vill ha på sin morgonmacka eller om man vill ha mörkt eller ljust bröd, att inte få välja vilka kläder man vill ha, när man ska få röka eller när man ska kunna gå ut, att inte kunna öppna fönstret, titta och njuta av fågelsången eller att inte få läsa vilka böcker man vill - det är saker som man så ofta tar för givet och som inte spelar så stor roll - förrän möjligheterna försvinner. Visst har de själva satt sig i den skiten de sitter i för det mesta, men de som säger att fängelselivet är en dans på rosor har nog en del funderare att göra.

Cyklade tillbaka också, gick betydligt snabbare. Nu var det helt plötsligt 5,72 kilometer men det gick på 17:21 minuter, alltså ett tempo på 03:02 min/km. Riktigt bra, och en skön cykeltur. Efter en kort tupplur på bussen var jag så framme vid Kårhuset och en av dagens höjdpunkter - min lilla älskling skulle få ett nytt glas, ett helt glas. Ölyt fixade biffen och helt plötsligt är min telefon nästan som ny igen! Inga fler stengolv ska få kyssa den glasrutan inte!

Morgondagen efter jobbet bjuder på gos med Loppan, världens bästa guddotter so far! Ja, och så hennes mamma såklart - kanske den bästa i hela världen! Ska bli superhärligt! Nu väntar sängen - blir upphämtad för att åka till jobbet klockan 06.15 imorgon. Tidigt, men ändå såå mycket bättre än 05.45 - den där extra halvtimmen på morgonen gör stor skillnad! Måste dock ändå få lite sömn om jag inte ska vara tröttare än ett helt ålderdomshem imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0