Myskväll och stressonsdag

Vilken fantastisk kväll det blev igår! Slutade tidigt på jobbet efter en helt okej dag. Tog mig upp till Jägersro där jag upptäckte att de hade rea i smyckesaffären. Jag gick helt nuts och hittade en massa trevligt. Köpte ett helt gäng tunna armringar, något jag fastnat hårt för på sistone, och ett gäng lite mindre tunna sådana. Dessutom fick tre par örhängen slinka ner i inköpskassen också - ett par dinglande med svarta cirklar, ett par med stora pärlor hängande i en stoooor ring och ett par svarta "pärl"örhängen som jag kikat på tidigare. Fasade  lite när jag gick fram till kassan, men återigen blev jag överraskad över hur billigt det kunde bli!

Med lite mindre pengar i plånboken och lite större leende på läpparna var det så dags att återigen äntra bussen för att åka till busloppans dagis! Hon har blivit så stor sen jag såg henne sist! Väl hemma fick jag den stora äran att vara den som badade henne - vilken livsglädje en sån liten kropp kan besitta ibland!


- Vad säger ankan?

 

- Puss säger ankan!

 

Efter en härlig middag, lite rökpauser i uterummet (dock inte för min del, även om jag satt med) och en otrolig mängd youtubeklipp var det dags att ta sig hemåt. I lagom god tid började jag förbereda mig för att gå. Vad jag inte hade räknat med var fröken nyfiken-och-klåfingrig... Min väska hade stått lite för lite otillgänglig för små barn. I väskan fanns en plånbok. I plånboken fanns jättemånga fina kort man kunde plocka ut och sprida ut över golvet. För att inte tala om en massa kvitton. Så det var ett jäkla letande och plockande för att hitta alla prylarna, men till slut låg i alla fall allting viktigt i väskan igen och jag fick springa till bussen - som jag så klart missade =) Som tur var var det ju superhärligt ute - jag fick ju vänta en hel del på bussarna. Och som tur var hade jag F som kunde underhålla mig via telefon, han är bra han!

 

 

 

Inte helt lätt att lämna det här kan jag säga...

 

Had en lugn och skön morgon, gick runt och drällde lite hemma och sådär. Satt på bussen och insåg att jag självklart glömt matlådan hemma, så det fick bli en extra omväg inom Coop på vägen till jobbet för att köpa lunch. Blev en riktigt god paj med apelsinmarinerad kyckling och paprikacreme och så en schysst ost- och broccolisoppa! Självklart ledde det dock till att jag kom för sent till jobbet..=/ Tur att man hade kvällspasset idag, så att det inte gjorde så mycket. Hade en helt okej dag på jobbet idag också - sjukt stressigt nu på kvällen dock, en jäkla massa papper som skulle betas av. Att man dessutom blev riktigt förbannad över en jobbrelaterad sak gjorde ju inte saken bättre heller. Men men, imorgon får det bråkas om det så får vi väl se hur det går.

 

Kvällen skulle spenderats med att städa lägenheten och laga mat, men inget av det har blivit gjort. Har istället hängt framför datorn, redigerat lite bilder och spelat fåniga spel. Samt krängt en jäkla massa godis. Så imorgon blir det träning på lunchen! Ska ge mig på lite bänkpress, lite roddmaskin samt lite rygg... Nu väntar dock den sköna, sköna sängen. Ångrar däremot nästan lite att det blev min egen sköna sköna säng, och inte den med sällskap i...


Kommentarer
Postat av: Everlasting

Men naw, "puss säger ankan"!

2011-06-30 @ 13:54:43
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0