Lägenheten..

Har ju fått tillträde till min lägenhet för ett tag sen och renoveringen har påbörjats.
Som jag tidigare sagt så är lägenheten ett renoveringsobjekt de luxe och det är inte mycket som ska sparas. Därför är det inte heller mycket som är kvar efter mina, mammas och Lennarts härjningar där.


-Badrummet, nu utan majoriteten av kakelplattorna och badkaret.

 


-Köket, utan kakel, köksskåp (förutom de där gas och vattenledningar sitter) och all förvaring.

 

Det som är gjort hittills är alltså att alla platsbyggda garderober och köksskåp är nerrivna, alla lister (utom i vardagsrummet) är bortplockade, allting i köket (utom det som nämndes i bildtexten ovan) är borta liksom avgränsningen in till matrummet, allt i badrummet utom en korg på väggen, toalettstolen och handfatet är borta och vi har testat att riva lite i mattorna för att se hur svåra de är att få bort. Svaret? - Det kommer att vara ett helvete! =)

 

Nästa steg nu är att inhandla takfärg och börja måla om alla taken. Samtidigt väntar jag på en kakelfirma som kan komma och fixa badrummet samt kakeldelen i köket. Sedan är det att riva bort alla äckliga, femtio år gamla, linoleummattor och slänga. Efter det börjar det roliga - måla och tapetsera väggarna, lägga nya golv, bygga upp nya köksskåp och garderober och inreda lägenheten! Ska bli så jäkla roligt att få allting som jag vill ha det! Måste bara fundera ut hur jag vill ha det först! =D


Kommentarer
Postat av: Everlasting

Grymt spännande faktiskt, och kul också kan jag tänka mig trots allt jobb. Jag ser fram emot fler bilder på alla framsteg!

2012-03-16 @ 00:09:47
URL: http://everlasting.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0