Nu är det dags!

Imorgon skriver jag på de sista pappren och banken gör överföringen och vips så ska jag bli ägare till en lägenhet! Ska bli för jävla roligt, ävne om det är lite läskigt också måste jag erkänna. Kommer vara en hel del att göra i lägenheten kan man ju säga - lägenheten är byggd 62 och det enda som är gjort sedan dess är att de lagt in parkettgolv i vardagsrummet. Vi pratar alltså originalkök med fast monterade, platsbyggda köksskåp med knallrosa luckor, vi pratar "spännande" mönstrade tapeter i matrummet och vi pratar framför allt ett badrum med tegelrött golv, vitt kakel på halva väggarna och knallrosa överdel! Försöker surfa runt och hitta inspiration till främst badrummet, för att bli klar över hur jag vill göra. Men ja, får väl börja med att riva ner det gamla i alla fall! =D

Har klarat av tre fjärdedelar av min praktik nu, har en vecka kvar. Efter det är det en veckas studiebesök på andra anstalter och sedan är det tillbaka till skolbänken i ytterligare 12 veckor. Dock extremt annorlunda att plugga när man dels får betalt för att plugga, dels får kurslitteraturen gratis och dessutom får allt anteckningsmaterial, block, pennor och liknande gratis och utöver det har obegränsat med utskrifter som man inte måste betala för! Men det är gött annorlunda!

Idag övade vi först en hel del konflikthantering i olika situationer. När vi var klara och höll på med genomgång och återkoppling från övningen gick larmet. Rusade in och vi fick paketera ihop tre personer som bråkade sinsemellan och dessutom överfallit en vårdare. Det roliga var att det dröjde rätt länge innan någon av oss upptäckte att det ju var tre vårdare som var figuranter!

Helgen är ledig och ska spenderas med att gå på bal med alla goa töserna från nationen. Enda problemet är att jag har blivit för tjock för typ alla mina balklänningar igen.. =( Har dock en lånad på obestämd tid som funkar, så det får ju bli den. Mörkblå, enkel modell med silvervita blommor längs urringningen. Faktiskt riktigt snygg. Passade på att måla lite naglar till helgen nu när jag hade en ledig kväll.. Gav mig på den nya tekniken igen och lyckades nog ganska bra den här gången, även på höger hand.

- Ljusrosa med blåvita blommor, ska förhoppningsvis matcha klänningen tänkte jag!


Kommentarer
Postat av: Everlasting

Du har helt klart ärvt din mors passion för småttepyssel. Hur lyckas du få dina naglar så fina?



Och sorry att jag inte återkommit angående din fest. Jag kan tyvärr inte komma... Hoppas det blir kul i alla fall!

2012-03-04 @ 11:07:52
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0